Masz prawo nas wypróbować >>>

Piotr Jarzyński

Partner. Specjalizuje się w obsłudze spraw dotyczących nieruchomości i inwestycji budowlanych, w szczególności w zakresie postępowań o wydanie warunków zabudowy, pozwoleń na budowę oraz legalizacyjnych.

Doradza kompleksowo przy przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych.

Jest autorem artykułów dotyczących wielu zagadnień z zakresu nieruchomości i inwestycji budowlanych.

W przygotowaniu jest książka dla Wolters Kluwer Polska pod jego redakcją o procesie inwestycyjno-budowlanym.

Posiada również doświadczenie w zakresie obrotu gospodarczego, organizacji przedsiębiorstw, zarządzania, negocjacji i mediacji.

W Kancelarii zajmuje się także sprawami organizacyjnymi i finansowymi.

Interesuje się historią najnowszą, politologią i psychologią. W wolnych chwilach czyta książki głównie o tematyce podróżniczej i psychologicznej. Pasjami jeździ na rowerze lub fotografuje. Lubi dobre wino, zieloną herbatę oraz zdrową żywność. Najchętniej słucha jazzu i muzyki klasycznej.

Blog Prawniczy

  • Najczęstsze błędy w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego

    Rada gminy uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (dalej: plan miejscowy) musi kierować się powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Ustawą z 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej: u.p.z.p.). Uchwalony plan miejscowy podlega kontroli wojewody, który może stwierdzić jego nieważność. O nieważności planu miejscowego mogą rozstrzygać także sądy administracyjne. Najczęściej występującymi błędami w planach miejscowych jest niezgodność planu miejscowego z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (dalej: studium), niespójność części tekstowej i graficznej planu miejscowego, brak obligatoryjnych elementów planu miejscowego, niewystarczające uzasadnienie ograniczeń w zagospodarowaniu terenu, brak uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych, ustalenie stawki renty planistycznej na poziomie 0% bądź odstąpienie od ustalenia stawki oraz niewłaściwe definiowanie pojęć lub modyfikowanie pojęć określonych w ustawach i rozporządzeniach.

    więcej

  • Zmiany w procedurze odbiorowej w nowej ustawie deweloperskiej

    Od 1 lipca 2022 r. wejdzie w życie znaczna część przepisów nowej ustawy deweloperskiej zastępującej dotychczasową ustawę z 2011 r. Wprowadzono w niej wiele zmian dla nabywców i deweloperów. Jedną z nich jest bardziej szczegółowe uregulowanie procedury odbioru lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego. Jeżeli deweloper nie usunie wad w terminach wskazanych w ustawie oraz po wyznaczeniu przez nabywcę dodatkowego terminu na ich usunięcie, nabywca będzie mógł usunąć wady na koszt dewelopera. Nabywca będzie uprawniony do odmowy odbioru w przypadku wady istotnej, natomiast deweloper będzie mógł uznać wadę istotną lub odmówić jej uznania. Jeśli rzeczoznawca budowlany w opinii stwierdzi istnienie wady istotnej przy powtórnym odbiorze nabywca będzie mógł odstąpić od umowy.

    więcej