Masz prawo nas wypróbować >>>

Pierwsza konsultacja

Zachęcamy do umówienia się na pierwszą konsultację prawną. Zależy nam na efektywnych działaniach, dlatego też już podczas umawiania spotkania prosimy Klienta o krótkie opisanie sprawy, by od razu trafiła do konkretnego specjalisty z naszego zespołu.

Podczas pierwszej konsultacji możemy poznać potrzeby Klienta, wskazać potencjalne rozwiązanie danego problemu i ustalić warunki współpracy.

Jeżeli nie zostanie ustalone inaczej, pierwsza konsultacja jest odpłatna według stawek obowiązujących w Kancelarii, przy czym każdorazowo udzielamy rabatu w zależności od merytorycznego zakresu udzielonej porady i czasu jej trwania.

Nowym Klientom proponujemy wypróbowanie naszych usług i nawiązanie stałej współpracy.

W celu umówienia pierwszej konsultacji w Kancelarii zadzwoń pod numer telefonu 61 852-26-10 lub napisz e-mail na adres: pmj@jarzpartner.pl

Blog Prawniczy

  • Najczęstsze błędy w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego

    Rada gminy uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (dalej: plan miejscowy) musi kierować się powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Ustawą z 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej: u.p.z.p.). Uchwalony plan miejscowy podlega kontroli wojewody, który może stwierdzić jego nieważność. O nieważności planu miejscowego mogą rozstrzygać także sądy administracyjne. Najczęściej występującymi błędami w planach miejscowych jest niezgodność planu miejscowego z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (dalej: studium), niespójność części tekstowej i graficznej planu miejscowego, brak obligatoryjnych elementów planu miejscowego, niewystarczające uzasadnienie ograniczeń w zagospodarowaniu terenu, brak uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych, ustalenie stawki renty planistycznej na poziomie 0% bądź odstąpienie od ustalenia stawki oraz niewłaściwe definiowanie pojęć lub modyfikowanie pojęć określonych w ustawach i rozporządzeniach.

    więcej

  • Zmiany w procedurze odbiorowej w nowej ustawie deweloperskiej

    Od 1 lipca 2022 r. wejdzie w życie znaczna część przepisów nowej ustawy deweloperskiej zastępującej dotychczasową ustawę z 2011 r. Wprowadzono w niej wiele zmian dla nabywców i deweloperów. Jedną z nich jest bardziej szczegółowe uregulowanie procedury odbioru lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego. Jeżeli deweloper nie usunie wad w terminach wskazanych w ustawie oraz po wyznaczeniu przez nabywcę dodatkowego terminu na ich usunięcie, nabywca będzie mógł usunąć wady na koszt dewelopera. Nabywca będzie uprawniony do odmowy odbioru w przypadku wady istotnej, natomiast deweloper będzie mógł uznać wadę istotną lub odmówić jej uznania. Jeśli rzeczoznawca budowlany w opinii stwierdzi istnienie wady istotnej przy powtórnym odbiorze nabywca będzie mógł odstąpić od umowy.

    więcej