Masz prawo nas wypróbować >>>

Organizacja szkoleń

Kancelaria od wielu lat prowadzi szkolenia wewnętrzne oraz oferuje swoim Klientom przeprowadzenie szkoleń dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.

Szkolenia wewnętrzne

Szkolenia wewnętrzne w Kancelarii odbywają się nie częściej niż raz w miesiącu, w okresie od września do czerwca. Program tematyczny szkoleń powstaje w oparciu o aktualne problemy i potrzeby, wynikające ze zmian ustawodawczych oraz z praktyki stosowania prawa. Podczas szkoleń uczestnicy mają okazję przedyskutować referowane zagadnienia, szeroko omówić problematykę oraz podzielić się swoim doświadczeniem.

Szkolenia skierowane są przede wszystkim do radców prawnych, będących wspólnikami, pracownikami i współpracownikami Kancelarii. Mogą wziąć w nich udział również radcowie prawni i przedstawiciele innych zawodów prawniczych, niewspółpracujący z Kancelarią. Jako wolni słuchacze w szkoleniach mogą uczestniczyć wszyscy zainteresowani, bez względu na status wykształcenia czy przygotowania do zawodów prawniczych.

Materiały szkoleniowe są dostępne do pobrania na stronie internetowej lub w sekretariacie Kancelarii. Dalsze rozpowszechnianie otrzymanych materiałów opracowanych do celów szkoleniowych wymaga zgody autora oraz Kancelarii.

Organizacją i koordynacją szkoleń zajmuje się Wspólnik Kancelarii Grażyna Kalinowska-Jarzyńska.

Szczegółowych informacji o szkoleniach udziela Katarzyna Miklosik z sekretariatu Kancelarii.

Poniżej znajduje się regulamin szkoleń wewnętrznych.

Regulamin szkoleń wewnętrznych

Szkolenia dla Klientów

Kancelaria oferuje swoim Klientom możliwość zorganizowania i przeprowadzenia dopasowanych tematycznie specjalistycznych szkoleń z różnych dziedzin prawa.

Szkolenia realizowane są przez naszych ekspertów.

Na każde szkolenie możemy przygotować profesjonalne materiały dydaktyczne, które pozwalają usystematyzować zdobytą wiedzę.

Na życzenie Klienta możemy sprawdzić wiedzę nabytą przez uczestników szkolenia.

Wspólnie z Klientem ustalamy termin i miejsce szkolenia (istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Kancelarii).

Dzięki takiej formule Klient otrzymuje szkolenie, które skupia się na uzyskaniu wiedzy i rozwiązań dopasowanych do jego potrzeb.

Blog Prawniczy

  • Najczęstsze błędy w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego

    Rada gminy uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (dalej: plan miejscowy) musi kierować się powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Ustawą z 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej: u.p.z.p.). Uchwalony plan miejscowy podlega kontroli wojewody, który może stwierdzić jego nieważność. O nieważności planu miejscowego mogą rozstrzygać także sądy administracyjne. Najczęściej występującymi błędami w planach miejscowych jest niezgodność planu miejscowego z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (dalej: studium), niespójność części tekstowej i graficznej planu miejscowego, brak obligatoryjnych elementów planu miejscowego, niewystarczające uzasadnienie ograniczeń w zagospodarowaniu terenu, brak uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych, ustalenie stawki renty planistycznej na poziomie 0% bądź odstąpienie od ustalenia stawki oraz niewłaściwe definiowanie pojęć lub modyfikowanie pojęć określonych w ustawach i rozporządzeniach.

    więcej

  • Zmiany w procedurze odbiorowej w nowej ustawie deweloperskiej

    Od 1 lipca 2022 r. wejdzie w życie znaczna część przepisów nowej ustawy deweloperskiej zastępującej dotychczasową ustawę z 2011 r. Wprowadzono w niej wiele zmian dla nabywców i deweloperów. Jedną z nich jest bardziej szczegółowe uregulowanie procedury odbioru lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego. Jeżeli deweloper nie usunie wad w terminach wskazanych w ustawie oraz po wyznaczeniu przez nabywcę dodatkowego terminu na ich usunięcie, nabywca będzie mógł usunąć wady na koszt dewelopera. Nabywca będzie uprawniony do odmowy odbioru w przypadku wady istotnej, natomiast deweloper będzie mógł uznać wadę istotną lub odmówić jej uznania. Jeśli rzeczoznawca budowlany w opinii stwierdzi istnienie wady istotnej przy powtórnym odbiorze nabywca będzie mógł odstąpić od umowy.

    więcej